On the hope

Jag vet inte var jag riktigt slutade sist, så jag vet inte var jag ska börja. Jag kan ju börja med den obligatoriska ursäkten varför jag inte har bloggat; Jag har så fulla dagar med program. Jag har två börjat skolan klockan 7 om vi har haft bandövning före skolan som börjar 8. Sen har jag skola, CC till klockan 18 och då har jag varit i skolan i drygt elva timmar, annars tio. När jag kommer hem äter jag middag, duschar, lagar läxor, hinner eventuellt vara på datorn lite före jag stupar i sängen. That's my life. Men jag klagar inte. Det är roligt att det är intensivt och det får mig att tänka på annat. Dock är jag väldigt trött. Men jag sover ju bra.
  I CC har jag haft mycket ganska hård träning (måste ju ta upp sånthär sportigt när jag en gång kan det, det har ju aldrig hänt förr direkt) end dag springa ganska fort 200 meter x20 med 30 sekunders paus emellan. En dag skulle vi jogga i en timme, eller först springa 20 minuter en väg och 20 minuter tillbaka och sedan var det tänkt att  man skulle jogga runt skolplanen vilket mer såg ut som att jag joggade, men med en fart när man går. Dock när vi är ute och springer på gatan är det ju ganska ofta trafikljus som man måste stanna vid och då väntar vi väl på att alla bilar passerat haha!
  Jag har bytt lite kurser, dock blev det inte med mera seniors, tyvärr. Så ja, jag får väl göra det bästa av det!
  I torsdags var jag skör tror jag i kombination med trötthet. När jag hade kör, (och eftersom jag hade bytt kör hade jag bara hört sångerna dagen före) skulle vi sjunga utan text och en av sångerna var ''May it be'' och när de började sjunga fick jag någon typ av ett meltdown tror jag. Jag börjadde tänka på julen (haha) och texten som passade för bra in på mig så jag förökte att inte bryta helt och ville de skulle sluta sjunga sången. Låter dramatiskt här nu, men det är lungt ;) Så det var första gången hemlängtan slog över mig med lite mer dramatik, annars har jag inte lidit av det och nu är det bra!
  Senare på dagen hade jag tävling i CC och fick tiden 19:59 på fyra kilometer, så 1,36 minuter snabbare än sist. Och på tisdag är det igen och då kommer Sari att också vara där!
  Och jag trivs bra, jag känner ibland mig annorlunda och att det kommer ta en stund innan jag kommer passa in men jag tror allt har sin tid.
  När det var 9/11 denhär veckan var det inte så mycket speciellt med det faktiskt. Flaggorna var på halvstång och på historian talade vi lite om det. Det lite intressanta var, att jag var den enda i klassrummet av eleverna som minns något från det eftersom de är 1 och två år yngre än mig.
  Idag har jag cyklat en lång bit med Helen (min värdmamma) bakad rågbröd (eey) ,varit på gudstjänst och ätit mycket delciöst.
Peace out!
Ni måste ju få beskåda mig i sport-utstyrsel.
 
 
Dethär fick jag efter loppet! Reese's <3
Finländsk stolthet
 

Kommentarer
Postat av: Sophia

Fint rågbröd! Och fina springkläder! Annat än här hemma det... xD

Svar: Nämen tack från los brödbakare numero uno! Lite för mycket jäst blev det dock hehe. Jo, men det är bara näsr jag tävlar jag har detdär ;) Men jo, annars är det nästan som hemma :D
Karolina

2013-09-15 @ 08:44:33
URL: http://uttrycksfullt.blogg.se
Postat av: Sophia

Förresten, så har du mycket fin springtid också! :D När du kommer tillbaka får vi börja ta morgonlänkar tillsammans! :D Kanske. Om du int springer ifrån mig förstås...

Svar: Ja, det låter fenomenalt! Haha, det är nog lite skumt dethär med att jag är med i en sport..
Karolina

2013-09-15 @ 20:13:25
URL: http://uttrycksfullt.blogg.se
Postat av: Linette

Altt verkar va bra tide å he e ja glad uvi :D Ha de bra! :D

Svar: Aw, nåmen tack! Å he je e no! :)
Karolina

2013-09-15 @ 20:17:52
URL: http://lineettee.blogg.se
Postat av: Ella

Åh, reeses, typ bäst i världen!

Svar: Åhja, jag ääälskar dom!
Karolina

2013-09-21 @ 14:31:40
URL: http://eleonoree.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0