Sånahär olikheter.

Nu tänker jag skriva sånhär säker som är olika i USA än från Finland:
 
Att åka långt på förhand. Om man skall till något ställe, ska vi säga klockan 13 och det tar 7 minuter att köra dit startar man kanske en halvtimme/tjugo minuter på förhand. Man far inte dit till klockslaget, utan lite före.

Utbudet i affären. Jag menar, allt är lixom x4 i en affär här. Alla flingor var två jättelånga hyllor, en massa massa limonad. Det finns också typ allt. Jag såg en dag lök-juice?

Priser. Ja, det är billigare. Bananerna skulle i euro kosta runt 40 cent, jag vet ju inte dock riktigt i vilket mått. Allt är i princip billigare.

Light-produkter. Det finns ju i Finland, men här är utbudet på light-saker väldigt stort, dock kan ni ju i förra inlägget läsa vad jag tycker om det.

Att hela tiden dricka nåt. Väldigt många skall hela tiden ha nåt att dricka till hands. I huset, i bilen. Överallt.

Dörrhantagen. De är dånadär runda knobblar man måste vrida om.

Luftkonditionering. Det är ju närmare runt 30 grader utomhus, men när man kommer inomhus är det ofta väldigt kallt. Jag gillar inte det haha.

Kranvattnet. Smakar klor. Mitt hår är inte heller så förtjust i det.

Heltäckande golvmatta. Fast det visste ni kanske. T.o.m i gymmet/simhallens omklädningsrum.


 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är rolig du. Det första påståendet har nog alltid gällt hemma också, men det har varit svårt att få det genomfört :) :)

Svar: Haha, jaa xD Men alltså påriktigt, man far tidigare hehe. Men kanske det är så, att jag tidigare inte tänkt (genomfört) det ;) Ses om 11 timmar :D
Karolina

2013-08-24 @ 20:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0