En kaffe på det

Idag blev det min andra kaffekopp denna vecka, men nu var det helt enkelt i hålla-mig-vaken -syfte. Sedan igår har jag varit helt, totalt slut. Igår var ääven min gnälldag, som lyckligtvis gått över.
  Jag skall strax åka iväg på brassbandsövning, för imorgon har vi konserter x2. Det blir kul, faktiskt! Jag älskar att spela första trumpet och att spela roliga stycken. Dessvärre har mina andra, kära förstatrumpetister blivit sjuka, så vi får se hur det går. Nåja, sånt fixar sig.
  På söndag skall jag ta en ledig dag, från ALLT. Jag skall inte åta mig något. Jag skall bara sova, baka, slöa och sådant. Det känns så ovanligt att ha en dag eller kväll ledig nuförtiden och jag ser så fram emot höstlovet. Då skall det bli kusinbesök, fara till Oskar, träffa Sari och kanske inte så mycket mer.
  Nu skall jag gå och värma upp kornetten!

 

Förra veckan bakade jag min första (och lyckade) sufflé; äppelsufflé
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Jee va kul att du ha börja blogg igen!! :D
å vilken fin bakelse där då!

2014-10-14 @ 18:58:55
URL: http://kortochgott.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0