To cool for school

Hejhej.
 
Nu tänkte jag berätta lite såhär random och annorlunda saker i skolan här, eller bara detaljer överlag. för det kanske är roligt att veta?

-Skolan har en polis i skolan HELA tiden, ifall något händer antar jag
-Du säger ''Mr ...'' eller ''Mrs...'' åt alla lärare
-Om du vill gå på wc under lektionen måste du använda ett ''hall pass'' när du går. En stor rosa lapp som visar varför du är ute och vandrara i korridoren
-Det är mer säkerhet, dörrarna är låsta, du kan gå ut men inte in. Om du ska ut ur skolan måste du ''sign out'' och ha en lapp. Om du går ut för att äta lunchen måste du visa ditt student ID för en lärare när du går in.
-Min skola har ingen riktig ''dresscode'' som många skolor har.
-Om man har en match eller liknande en dag, så har folk på sig finkläder i skolan
-Jag hörde att de som spelar hockey har träning klockan FEM på morgonen och träning efter skolan, devoted to sports indeed..
-Jag tycker skolan är lätt, jag har ju inte direkt många plugglektioner, men det är inte många eller svåra läxor och när jag hade matteprov och inte hann skriva det färdigt under lektionen så fick jag skriva det färdigt efter skolan eller nästa dag x)
-Skolan serverar gratis frukost typ poptarts, mjölk, cerealbars och sockrigt överlag.
-Jag äter sällan skollunchen men det har pizza, nachos, sandwishes som är hamburgerbröd och nån typ av kyckling, sallad och subs.
-Toaletterna i skolan är själspolande
-Man har ''advisory'' (typ man träffas med sin ''klass'') och ''advisor'' varje dag 20 minuter ich gör i princip ingenting.
-Om man är sen till en lektion och läraren antecknar det får man ett automatiskt telefonsamtal hem till föräldrarna
-Om man dricker alkohol och någon får reda på det, polisen blir inblandad och skolan kontaktas. Då måste man göra straffarbete (tror jag?) och gå på nån lektion. Man kan också bli avstängd för en tid att vara med i matcher med sitt sportlag.
 
Såjeeno.
 
 

Kommentarer
Postat av: lena

Kul fakta! Roligt att få vet hur annorlunda e faktiskt e, å att e typ e lite som i filmer :D känns overkligt!
Tu e no häfti tu som e tide, å ja saknar de!

Svar: Ja, e je faktist lite som på film, iaf så sir e ut så :) Saknar dig Lena, ser fram emot en skogspromenad med dig, he sku va schönt!
Karolina

2014-02-08 @ 10:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0