En såhär vanlig dag

 
Tänkte berätta lite hur en vanlig dag ser ut, har samma schema i skolan varje dag:

Går upp 6.30-45
Fixar mig
Lagar frukost och min vmamma handlar så mycket gott åt mej. Jag äter ibland naturell youghurt med en massa goda frukt och bär, ibland fullkornsflingor, gröt, surskorpa (tack mamma) och vmamma har börjat laga rågbröd. Min nya favorismörgås är att rosta ett rågbröd, lägga på färskost, salta (Sophia ;) )och lägga på skivad avokado, otroologt gott!
Blir skjutsad till skolan ungerfär 7:45

 
English 11 Denhär klassen nåsta jag ta. Det är typ engelsk litteratur och man skriver textanalyser och sånt, ganska likt det jag gjort i gymnasiet. Mrs. Elsbernd är trevlig, dock är jag inte så bekant med dom i klassen.
Advisory Är att vi samlas med våran typ klassföreståndare (inte för att man har en klass direkt) Vi gör typ ingenting, någon gång får vi info och så men annars lagar man lite läxor och jag brukar tala med en trevlig flicka om typ te och bakverk haha
Pottery Är alltså keramik, är kul. Jag sitter med bl.a Sarah som ni såg lite av i förra inlägget. Hon var väldigt bra kompis med en svensk utbyteselev förra året! Hon, jag och en som heter Sam ska till Ikea före julen har vi tänkt (så jag kan handla julmust haha)
French 3 Men seniors! Väldigt trevliga människor och Madame Tramler är vääldigt trevlig! Hon är kompis med alla och vi gör så mycket annat skojigt. Vi spelar spel, kollar film och idag lagade vi ju creps. Klart vi gör skrivövningar och sånt men ändå!
Algebra 2 Ehja. Ibland ångrar jag att jag tog matte för det är ganska tråkigt. Men det är väl bra att uppehålla hjärnkapaciteten!
Lunch Äter ibland i cafeterian med Leah och lite annat folk annars ärd et mest att man far till något ställe, ibland med Marissa, ibland Sarah och Agaustin och igår åt jag med Sam från franska
American history Jag kan ju inte påstå att jag alltid förstår så mycket här men läraren, Mr.Ulrich är världens roligaste, påriktigt! Jag tycker inte att denhär lektionen är tråkig p.g.a honom!
Band Är helt skoj, nu spelar jag andra trumpet, men det är ganska skönt så jag inte måste känna så mycket press!
Mixed choir Är helt bra. Har känt mig lite trumpen i bland för de flesta är yngre och lite mer vimsiga och så, men jag har bestämt mig för att ändra attityd och inte döma folk så mycket
Cross Country Det är ju en extra grej jag gör och idag var det tänkt vi skulle springa med ens favorit-senior i 20 minuter vilket vi gjorde haha, dock for vi in och handlande godis, eller ja Kim bjöd!

-Sen kommer jag hem och min vmamma lagar väldigt god mat, denhär veckan har vi haft bl.a griskotlett och någon vegetarisk lasagne, yum!
-Duschar
-Lagar läxor
-Hinner kanske vara lite på datorn och försöker gå och sova runt 20-20.30 tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0