Just a smalltown girl

Jag hann så mycket som att nämna att jag skulle vara med i ett lopp.Och det visade sig vara 4 km i 30 grader, tjoho!
  Vi for dit med buss, till en liten kommun 20 minuter härifrån. Vi gick och joggade igenom banan och hade sedan lite uppvärmning och så. Sen var vi delade i två lag, flickorna. Mitt var först och jag hade noll strategi om hur jag skulle springa loppet och jag som aldrig brukar få sjukt i knäna/fötterna fick väldigt ont i mitt knä strax före loppet skulle börja. En liten bön och det var bort, eey!
  Så jag joggade iväg, joggade lite fortare den första halvminuten och sedan hade jag samma fart. Passerade några och tyckte det gick helt bra. Jag har nog aldrig förstått hur bra det är att ha människor som hejar på en, det hjälpte mycket! Särskilt min söta, blivande värdsyster hejade bra på. Jag blev trött först när jag hade en liten bit kvar och jag fick inte ''stygnen'' (heter det så egentligen?)  Sen var jag i mål! Jag kom på tionde plats av typ 25. Och jag var först av alla i mitt halva lag. Så jag tycker det var lyckat! Jag har aldrig varit riktigt tävlingsinriktad, men nu kände jag hur kul det är när man är lite snabbare än andra! Sen avslutades dagen med pizza!
Igår var jag för första gången på bandövning, kände mig otroligt rostig, men det skall väl ta sig! Idag var jag också och jag tog mod till mig och talade med lite seniorsflickor idag på rasten. Så allt blir bara bättre och bättre. Man känner sig så fort nerslagen om inte saker funkar efter en dag, vilket man inte behöver eftersom det mesta faktiskt löser sig.
  Vi har CC-träning varenda dag, men idag var det frivilligt och jag hade band så det blev inte av. Idag hade jag även två flickor från CC-laget hit som ville ha deras pannluggar flätade, så det var ju trevligt.
Nu väntas sushi och imorgon skall jag på min första American football match, det blir skoj!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är trevlig när du börjar hitta vänner där. Fortsätt så :-)

Svar: :)
Karolina

2013-08-31 @ 23:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0