Ingenting är vettigt nolltretretti

Och VAD ni har längtat efter ett inlägg. Jag vet inte var jag ska börja, men jag börjar med bilder del 1, jag låter bilderna mest tala för sig själva, fråga istället om ni vill veta närmare ;)

Btw, jag såg passligt pigg ut på förra bilden, men jag var nog glad!


Påväg från flygplatsen till hotellet
 
 
 
 
 
Freedom tower
 
 
 
 
 
 
 
 
Hon hette egentligen ''Aino''
 
-----------------
Men överlag, det har varit JÄTTEBRA och jag rekommenderar New York till alla, för det finns något för alla där! Alla utbytisar jag for med var så trevliga och det var inte så farligt att jag inte kan finska. Min roomie och jag hade så hemskt kul en kväll när vi var trötta. Igår for jag med tre andra av utbyteseleverna till Chicago och jag fann mig själv sitta och le för mig själv väldigt mycket i planet. Det är så otroligt vilka vägar livet kan ta.
  Jag bor alltså hos min värdfamiljs granne eftersom min vfamilj är på semester till nästa onsdag, hon är riktigt trevlig. Efter att hon hade plockat upp mig på flygplatsen for vi till Wendy's (ja, jag lever väldigt amerikanskt känns det som) Vi for ut och cyklade här runt på några fina vandringsstråk, det är otroligt vackert här. En massa stora lövträd! Därefter for vi till mataffären, gotta love it! Alltså seriöst, det finns allt, i STORA mängder. Alla flingor var lixom två jättelånga hyllor. På kvällen for vi ut och åt på en populär restaurang som har typ snabbmat, men steget högre, den var inte sunkig och så. Det var farligt gott och hon tyckte jag också skulle smaka friterad ost -jäättegott! Och glass förstås, jag tog minsta portionen. Ja, minsta är ju inte direkt liten här..
  Idag är jag hemma ensam här till klockan 17 eftersom hon arbetar. Jag skypade med min familj minus Oskar (som jag ska skypa med ikväll :D ) imorse, for ut och sprang, duschade och åt frukost. Och nu sitter jag här. Jag tänkte fara ut och cykla och eventuellt handla lite nödvändigheter. I like it here! (jag bara känner hur jag börjar uttrycka mig på engelska, och mindre lär det väl inte bli.

Min smörgås <3
 
Och osten

Glassen

Nu vänter lunch -pizza!


 
 
 
 




Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, vad ska man säga om maten?! Bra att ha om man är hungrig :)

Svar: Hihi joo :) Du behöver iallafall int oroa dej för maten som du brukar ;)
Karolina

2013-08-09 @ 21:32:26
Postat av: Emme

Ååh va tåfft att du äntligen je tier! :D

Svar: Jaaah!! :D Come here soon ;)
Karolina

2013-08-09 @ 22:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0