No nyt!

Hejhej!

Ä N T L I G E N är studentskrivningarna (för denna gång) över! Jag kan ju inte säga att jag har haft de mest jobbiga skrivningarna men i religion var det ändå en del inpräntande som skulle göras. Men nu äre' klart! Och bra har det gått tror jag.
  Jag har ju just pga av skrivningarna inte utträttat några desto häftigare saker. Men livet har nog varit fint ändå! Iallafall så skall jag nu när jag knappt har några lektioner så skall jag syssla med andra trevligheter; baka, städa ur skåp, öva trumpet och läsa franskaböcker. Det blir bra dethär!
 
Vi hade en ypperligt mysig villavslutning
 
Mathias överraskaskade mig med världens frukost en tisdagsmorgon. Love!
 
Efter skrivningen i fredags firade jag och Sophia att de var slut -med yummy pizza på mölle!
 
Sedan hade vi fondue som vi drömt om att göra några år dessutom! Inspirerade av Justin Biebers låt ''Boyfriend'' (sittin' by the fire while eating fondue) Dock blev vi lite ledsna att han didn't show up, men han sjöng desto mer för oss på Spotify..
Många ljuvliga matstunder chez Sophia!

Jag blev utmanad att laga trerätters av en massa random ingredienser. Som förrätt blev det äppel, morötter och linser som luggit i en lag, inlindade i rispapper. Som tillbehör mögelost, vinbärsylt, vinbär och wasabi (mycket god kombo, helt påriktiiit)
Till varmrätt gjorde jag något pizzaliknande med en botten gjord på hirs, kikärter. Toppad med vitlök, rödbeta, musslor, mögelost, aprikos och rucola. Riktigt hejsan också!
Till efterrätt blev det en ganska kladdig och moist rödbetskaka med kryddor och vitchoklad, toppad med Créme fraichegrädde och havtornssås.
Aww!
 
Igår gjorde jag pumpabröd av min amerikasnka canned pumpkin (dåligt att det inte finns här (tror jag nu)) Så moist och gott!
Såhär ser jag ut idag. Försökte pusha upp min hårknut på huvudet -utan lyckat resultat, nåväl :)
 

Kommentarer
Postat av: Mimsan

Va du å Sophia e fina!!
ps. saknar dig

Svar: Men tack fina du!! Saknar dej, hurr gååre??
Karolina

2015-09-30 @ 14:44:12
Postat av: Elina

Ååh vad härligt att läsa!

Svar: Yee :D Härligt att läsa din blogg me!
Karolina

2015-10-01 @ 02:47:36
Postat av: Sophia

Life is good (ála, eller hur man nu skriver det, LG :D)! Höhö!

Svar: Jaa exakt!! ;)
Karolina

2015-10-01 @ 13:29:31
URL: http://uttrycksfullt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0