Tisdag

Det känns som att jag har haft nya saker, eller möjligheter den senaste hösten. Som att en ny era i mitt liv börjat, vilket det kanske har; jag är ju faktiskt 18. Däremot tycker jag inte det påverkat mig desto mera, för vad har jag egentligen gjort hittils som 18-åring? Gjort ansökningar till Arbetskraftsbyrån och VMP (där jag faktiskt frått jobb på Dermoshop nästa månad wihuu!), skrev under en lapp på ''humanities''-klassen i USA där vi skulle kolla en film med 18-års åldersgräns och behövde vårdnadshavare. Typ det?
  Jag är väl kanske inte det typiska 18-års barnet. Den enda alkoholaktiga dryck jag skulle kunna tänkas mig handla skulle vara amaretto eller någon likör, och det skulle vara i bakningssyfte. Och då kan jag ju inte ens handla det förän jag är 21, så inte så mycket winwin på den fronten för mig. Alkoholdiskussionen känns som ett endalöst objekt och jag är inte helt 100 på hur jag ser på saken. Det känns som att det finns så många sidor, åsikter, vinklar, bilder, uppfattningar och dylikt jag borde tänkt igenom och ta i beaktande att jag blir helt snurrig av all det bara. För mig präglas det ju delvis av den kristna dimensionen som kan vara så svartvit och ibland så grå, sen så anser jag mig vara en rättså vanlig, inte svartvit men ändå ha mina värderingar som jag tror på. Så det blir som så knepigt, och om man skall ta allas synpunkter i beaktande gör mand et svårt för sig själv. Nåja, nog om dethär nu, men det känns som att jag faktsikt hade något att säga om det, även fast jag inte är helt säker.
  Jag har som blivit mer jag-bryr-mig-inte så mycket. Jag vet inte om det märks, men jag märker det bara i små saker. Jag bryr mig inte längre i t.ex. om ingen säger något på lektioner och det känns som att jag alltid verkar så uttalande, framfusig och intresserad på lektioner. Liksom, jag är intresserad (inte alltid haha) och om jag då verkar lite mer spontan än tidigare och räcker upp handen eller frågar mina kanske onödiga frågor så struntar jag faktiskt ifall jag verkar lite, hmm, jag vet inte. Men kanske ni förstår vad jag menar. Ibland känns det som att jag borde hålla tyst om Amerika mera när det kommer på tal eller om jag helt enkelt bara vill berätta ''att i USA så gjorde vi såhär..'' osv. Men vet ni, jag tycker att om jag mig har spenderat så lång tid i ett land tycker jag det är okej att gnata på om det. Så det så.
  Idag har jag varit med i radio, så lyssna på Radio Vega på förmiddagen på torsdag eller fredag eller så länkar jag sedan till det. I och med det drack jag även en kopp kaffe (Sophia, det händer) till, och det var helt okej gott med en smetamunk till. Kanske det blir kaffedrickare av mig också?
  Sen hade vi ett gäng från Helsingfors universitet och man fick välja olika labb där de berättade om något ämne och sin utbildning. Helt intressant, får se om jag någon gång får mig till ett universitet.
 
En bild från sista veckan i USA och jag fick en tårta av min fina Rotaryklubb!

Kommentarer
Postat av: Bro

Jag tycker absolut att du ska få prat om Amirika om det är relevant :)

Svar: :DNå, ibland är det relativt hur relevant det jag pratar om är! :)
Karolina

2014-10-07 @ 22:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0