Vad heter det när man tycker om ackustisk musik?

Mina blogginlägg får allt större pauser.
Men ja. CC-lopp i tisdags, fick en bättre tid sen sist, typ 19:38? Jobbig bana dock. Men Sari var där! Ah, jag blev så glad när hon kom springande före loppet när jag stod i tältet och överraskande hoppade på mig och ropade ''Suomi, Perkele''! Haha. Sen när vi hade loppet ropade vi ''Hyvä Suomi'' åt varandra! Wuhu! Sen var det en pojke i CC-laget vars föräldrar hade varit till Finland (händer ju ofta) och han hade med mumingodis och finsk choklad med blåbärsfyllning, åh, eufori!
  Annars, det är ju homecoming week denhär veckan och då har de olika teman varje dag och i åndags var alla seniors utklädda till det motsatta könet, dock kunde inte jag eftersom jag hade Rotary-möte klockan 12. På tisdagen var det Toga-day: (såntdär romerskt jagvetintevad)

 
 

På onsdagen var det beach-day, men jag hade inte så mycket speciellt till det men idag skulle man vara gammal:
 
En pojke sa idag: ''You look very convincing''! Vi får väl tro det då.

Imorgon är det spirit-day, så så skall man vara klädd i skolans färger, blått och vitt. Här skulle ju en stor Finlandsflagga varit bra.. Skall spela med bandet före homecoming-matchen, det blir kul!

Sen måste jag ju berätta vad jag har gått och gjort. Jag var på audition (så farligt var det inte, bara för körledaren) för talangshowen, jag sjöng och han tyckte det var så coolt att jag som utbyteselev bara kommer dit och vill vara med så nästa lördag så skall jag sjunga för vad han hoppades 500 människor, så det är ju inte på skoltid för skolan men ändå. Men jag är inte nervös haha, jag är konstig.
  Idag var jag och ändrade mitt schema igen, så ÄNTLIGEN har jag en lektion med seniors, French 5.
Det skulle vara mycket lättare för mig själv att blogga varje dag, men jag orkar och har inte tid. Nu är klockan 22:15 och jag behöver verkligen sova.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Gillar förresten din tant-outfit skarpt! :D Åh... Tantkläder. Kanske man borde börja klä sig som en tant på heltid.

2013-09-24 @ 07:35:36
URL: http://uttrycksfullt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0