Kansas city

Ja, vi kan ju konstatera att jag inte är så bra med dehär kamerainställningarna, men jag försökte välja de bästa så here you are:

Jag var till mitt första diner! Jättegod smörgos med stekt lök och ost! Sen delade jag & Helen på en ''malt'' dendär vita saken i bakgrunden. Det är typ en blandning av glass och milkshake! Yumminess!

 
 
 

Dehär bilderna var alltså utsikten över KC från detdär tornet på första bilden som var ett monument för de som dog i första världskriget

 
 



 
 
 
 

Dethär var dag ett då, vi kollade lite runt i KC, shoppade (eller jag köpte ett par sockor haha) och åt middag med min värdpappas syster med man på en iteliensk restaurang! Så det var summasummarum av fredagen!



Vi var på ett piratmuseum som man inte fick ta kort på så därför ställde han där istället upp. Rörde vid mynt som senast blivit rörda av pirater för 300 år sen, måste ju skryta när jag en gång kan göra det!
 
Sen var jag väldigt amerikansk tyckte jag. Vi var till ett ställe som hette Oklahoma Joe's. Kön till ställer var långt utanför dörren. Det var grillat, eller som smörgåsar med pulled pork, ribs, fries och så vidare. Stället skulle ha kunnat var med i detdär programmet ''United states of bacon'' tyckte jag! En del tog hela stora revben till lunch.. Varför inte?

 
 





Vi var till ett zoo
 


Efter att ha varit på zoo for vi hem till min vmammas syster och hennes döttrar va också hemma. Vi åt middag, kollade foton och hade det mysigt! På söndagen for vi och shoppade snabbt, jag hann hitta en kjol, två par strumpbyxor och en skjorta på Forever21. Sen for vi till flygfältet och landade i Chicago
 
Sen avslutade vi resan när vi var tillbaka i Wisconsin på RedRobin, så bra ställe!

Denna vecka har skolan börjat klockan 11 på tisdag, onsdag och idag. Imorgon är det klcokan åtta igen, dock. Nåja, det ska väl gå. Har faktiskt stigit upp klockan sex två dar nu, för jag var till gymmet och simmade med min vmamma. Sen har jag kollat film med Leah en kväll och igår kom Leah och en som heter Alex hit och vi åt pizza & spelade spel, riktigt roligt! Ikväll har jag bakat bullar, folk blir så fascinerade när man (jag) kan baka, haha!
  Imorgon vet jag inte vad som händer får se. På lördag skall jag på frukost med en kompis och sedan kommer deras släktingar hit och stannar till söndagsmorgonen. Därefter så ska vi köra ner till Illinois för vi ska ha en liten släkt-reuninon, för mina släktingar bor inte alls långt borta, det är knasigt hur nära vi bor varandra!
  När november är över så har en tredjedel av mitt utbytesår redan gått! Det känns väldigt konstigt. På ett sätt har jag just kommit och håller på att komma in i allt här, samtidigt känns det som en bra stund sedan jag satt på planet till New York. Var det som jag trodde det skulle vara? Hmm, lite bådeoch. Kanske lite svårare än jag trodde, men dethär ska nog bli bra. Det gäller att inte jämföra sig med hur alla andra utbyteselever verkar göra.

Imorgon är det den internationella krama-en-utbyteselev-dagen! Så nu tycker jag ni alla i Närpes ska krama Mia som är utbyteselev! :)


 

 


 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bro

Ja digga piraten! :D

Svar: Haha, ja han va lite stel och tyst men jo han va trevli :D
Karolina

2013-11-08 @ 14:47:05
Postat av: Sophia

Vilken söööt och gullig simmande pingvin. <3 Annars lät det som att du haft trevligt program de senaste dagarna. :)

Svar: Jag vet, knubbig! <3 Ajopp, det är alltid kul med städer :)
Karolina

2013-11-10 @ 16:43:26
URL: http://uttrycksfullt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0