Löf

Se, vad jag har blivit aktiv.
Flottigt hår och händer. Inget uppskattat. Men skall nog lösas snarast med en dusch.
Nu skall jag ta denhär Vad-Jag-Kan-Konstatera-idag-frågan.
-Jag var på kalas igår. Trevligt. Fick hem en ballong som just nu är statis och håller sig själv fast i en lampa.
-Att jag skall städa rummet, ta en promenad och hoppa hopprep. Det är ganska kul faktist.
-Att mitt hpr nog inte är så tunt som jag nästan blev rädd för igår.
-Jag vet typ vad jag skall få i present av min ene bror.
-Att jag inte gillar mulet.

Jag låter så ytlig. Men usch, de vill jag ju inte va.
Ni vet ju dendär listan; ''dag 1.presentera dig själv, dag 12- vad hade du på dig idag'' osv.
Men nu tänkte jag bara ta en punkt såhär. Och det blir: ''Dina föräldrar''

Så jag skall berätta om mina föräldrar. Jaha.

Min mamma, hon är lite kul. För hon kan säga typ att hon tycker väldigt mycket om den typ av kläder och porslin. Och tvärtom. Eller det blir som, att jag har aldrig vetat det, och så konstaterar hon det bara plötsligt. Okej, detdär måste upplevas för att förstås. Hon kan musiksaker bra. Hon och jag är olika varandra men ändå inte. Typ. Hon tycker om att vara vid havet och villan. Hon är bra.
Pappa, är också sådär småkul. Han brukar använda en del uttryck ganska mycket. ''Tja, jag har väl inget annat val'' , ''Och han var såå lycklig'' -från tjuren Ferdinand. Och en hel del till. Jag konstaterade att väldigt många uttryck han använder kommer från Kalle Ankas jul. Han är väldigt bra på piano. Han kan improviserar också väldigt bra. Det är ju trevligt, om man skulle vilja höra en sång, åså kan han bara den. Bra han med.




Tack


Tack.

Kommentarer
Postat av: nicolina

Du skriver så bra, Karolina! Fortsätt så :)

2011-03-01 @ 15:48:16
URL: http://nicolinaa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du är bra du :) tycker mamma

2011-03-06 @ 18:51:50
Postat av: Ida

Jag har tiin mamm ti lärar ja (:

2011-03-18 @ 16:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0